понеделник, септември 5

Грим, по-малко или повече?

Певицата Алиша Кийс (Alica Keys) на 35-годишна възраст реши да започне ново модно движение "Без грим" и се появява на публични места негримирана. Засега май е единствентата, поне сред по-известните личности като нея, които получават музикални награди и участват в различни събития. Обяснението на Алиша беше, че иска да бъде "себе си", да не се крие зад нищо. Тя е музикант, който от най-ранна възраст е под светлината на прожектора и сигурно на 10-12 години, ако не и по-рано, вече е носила доста грим. 

Много фенове на Алиша се радват на нейното решение, други смятат, че е "освобождение" за жените от оковите на очакванията винаги да изглеждат по определен начин, а трети са направо ядосани, защото си признават, че чисто и просто се харесват с грим и толкова. "Мен не ме снимат фотографи, като тези, които правят снимките на Алиша", отбеляза една моя приятелка, за която гримът вече 25 години е цял ритуал. "Да, но ти си си хубава", отговарят други.

На фона на всичко това се изненадах да прочета коментари, че треньорките Бранимира Маркова и Ефросина Ангелова трябвало да носят грим, или повече грим, като извеждат Невяна Владинова и Катрин Тасева.

За да си призная моята лична гледна точка, аз не се гримирам добре и ме мързи. Гримирах се в гимназията и в студентските години, а сега нося някакъв крем, който да ме защитава от слънцето, гланц за устни, с лек цвят или безцветен и, в дни, в които не бързам за работа: спирала.  Преди много години се появих с повече грим в един мой любим софийски бар и собственикът на бара, който ме е виждал и без гланц за устни, възкликна: "Днес си с макияж!  Кой се жени!". "Показваха ме по телевизията", казах на шега. 

Затова пък обичам да си купувам червила в различни цветове и те си седят у нас в едно шкафче. Някои от тях са доста трайни и се махат трудно. Имам 10-15 цвята за тези спешни случаи, когато много искам да изляза с червило и не се харесвам в нито един цвят.  Блазе им, мисля си, на тези, които са способни да излязат от дома си години наред с един цвят червило.  Виж, ако трябваше да гримирам друг човек, щях да избера цвят без никакви колебания. И така...

Честно казано, през годините съм си мислила, че някои от гимнастичките носят доста тежък грим, и че при девойките и децата може би е малко рано за грим. А съм присъствала и на състезания, когато някое от по-малките момичета все се оплаква, че има спирала в окото и текат сълзи с повод и без повод. 

Въпреки това обаче, не бих си представила гимнастичка да излезе без грим на килима, особено защото модата на сегашните трика е да са много цветни и с много орнаменти, включително кристали и мъниста, и всяка гимнастичка би изглеждала бледа и недостатъчно подготвена с такова трико под силното осветление в залите и пред камерите.

Защо обаче трябва да имам претенции към грима на треньорките? Няма причина. Някои треньорки са редовно облечени с анцузи, включително и когато извеждат състезателки на килима. Други имат предпочитания към по-спортни или спортно-елегантни дрехи. Кой успя да се вторачи в това дали Ефросина е гримирана, не знам, но ми звучи малко като оплакването, че Лили Игнатова ходела в залата с токчета.  Кое поражда очакванията, че някой трябва си сложи грим преди да изведе гимнастичките? Не е ли по-важно да им дърпа ушите, например? 

Или просто всички да си вършат работата и да се харесват,  а който има желание да си сложи червило и да намаже с него разцелуваните гимнастички, да му е честито!



2 коментара:

  1. Здравейте, Луда Фенка! Отдавна Ви чета, но реших да пиша сега понеже малко или много аз съм предизвикала тази публикация като във форума по ХГ цитирах по памет мнение, което прочетох преди известно време пак там. Може би беше некоректно, че не цитирах съвсем точно мнението, но наистина не си спомням в коя тема се намираше. То ми беше направило впечатление, не толкова защото го споделям, а защото на следващото състезание Бранимира беше с грим и за мен това беше знак, че и те попрочитат какво се пише във форума. Разбира се, всичко това може и да е било съвпадение. За мен Бранимира е еталон за женска красота и като гимнастичка и сега; и мисля, че сега, когато е минала 40-те, тя пак няма нужда от грим, за да изглежда прекрасно. А и както сте написали Вие, и не ѝ е това работата. За мен най-милите моменти на треньорите са да ги гледам как се вълнуват от изпълненията на гимнастичките им. Лично аз мисля, че много често във форумите малко се излиза от добрия тон и се пишат много излишни неща, които може би и излишно нараняват. Нямам против критиката, но когато тя е изказана обосновано и в рамките на добрия тон, защото противното не е нито полезно, нито приятно, но понякога чак на мен ми става мъчно като чета някои мнения, а хората, за които се отнасят не са ми близки по никаква друга освен фенска линия. Така напр. в началото на годината, след освобождаването на Мария Матева, преобладаващите мнения бяха меко казано анти-Ефросина, даже циркулираха няколко прякора за нея, сега обаче като се разбра, че Ефросина няма да бъде старши-треньор повече, изведнъж преобладаващата част от хората станаха нейни фенове. Съгласна съм и с мнението за грима при малките и по-големите гимнастички. Има някаква граница, която не е хубаво да се преминава и не искам да гледам малки гимнастички, които приличат на момиченцата, участващи в детски конкурси за красота в Тексас. А относно грима- аз имам един молив за очи, една спирала, три цвята сенки в една кутийка и две червила. Ползвам ги изключително рядко и се чувствам добре в кожата си.
    Извинявам се, че публикувам това като анонимна, не мога да си вляза в Гугъл профила и затова ще се подпиша:
    Биляна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Биляна! Благодаря за коментара. Аз на няколко места съм срещала изказвания за грима на треньорките, включително и в руските форуми. Като бяхаме малки все на някой влизаше спирала в окото и играеха децата с едни кървясали оченца понякога :) Сега има по-хубави гримове, но едно е да си на килима с трико, а друго е просто да си в залата. Не може и да се очаква от хората, които всекидневно се гримират и са свикнали на това години наред да излязат без грим, би било некомфортно за тях самите със сигурност. А дали за околните? ;) Едва ли.

      Изтриване