понеделник, март 26

Пеперудена гала от Маргарита Мамун

Рядко ме впечатляват така наречените "гала" изпълнения на гимнастички, и то без уред. Тези изпълнения обикновено са след края на голямо състезание, когато всички медали вече са раздадени. Честно казано, вече не всеки път ги гледам. Не за друго, а защото, например, вече съм гледала прекалено много "гали" на украински гимнастички,в които някоя от тях се появява в черно, с мрежести чорапогащници и грим на "жена вамп"...или пък с шапка, панталон и тиранти, които после сваля. Всеки път гледам и се питам: не може ли тези изпълнения да са малко...по-откровени. В крайна сметка те дори не се оценяват.

Струва ми се, че много от "галите" се правят за забавление на самите гимнастички и на публиката, но не винаги показват най-силните качества на спортистиките, а по-скоро се превръщат във възможност гимнастичката да се появи в интересен или предизвикателен костюм, с пусната коса, различен грим или по музика, която обикновено не би избрала. Което е приемливо. Всеки заслужава малко небрежно веселие. Но, от друга страна, аз за себе си, като фен, предпочитам да гледам гимнастичките и да си казвам: ето това го могат само 1% от хората, в света. Това е различно, това е трудно, а изглежда толкова лесно, когато го прави тя, това е стилът на ето тази Гимнастичка.

Този сезон за първи път от много години имам любима "гала". Тази гала ми харесва повече от изпълненията на няколко професионални балетни състава, които съм гледала напоследък. При нито един не видях такава лекота, а говоря за хора, които танцуват от десетилетия.

Затова, ако сте фенове на гимнастиката, пък и на балета, не трябва да пропускате това изпълнение на Маргарита Мамун от Русия. В него тя изглежда лека като пеперуда, почти "чуплива."


Всяка балерина може да мечтае за такива чисти линии, а много не смеят дори да мечтаят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар